2012. december 30., vasárnap

Már három hónapos is elmúlt

Na  igen, komolyabb, Flóráról szóló történet az utóbbi időben kevés született, mert hát gyakorlatilag képtelen voltam összeszedni a gondolataimat karácsony előtt. A helyzet karácsonykor sem igazán változott. Olyan jó volt, hogy végre hosszabb időt tudtunk hármasban lenni, hogy nem akartam a  blogírással foglalkozni. Ennyit a bevezetőről...
Flóra december 20-án megkapta a második kombinált oltását. Most már rutinosan mentünk és ugyanakkor kíváncsi is voltam megtörik e a sorozat vagy Flocó most is bebüdösíti a rendelőt. De a várva várt produktum elmaradt. Az oltást egészen jól viselte, nem sírt sokat és hamar meg is nyugodott. Hazafelé el is aludt a kocsiban és itthon is jót pihent. Estére lett hőemelkedése és a komolyabb probléma megelőzése érdekében kapott kúpot. Ezt is tűrte. Másnap már nem volt semmi probléma.
Flóra a mérések szerint 60 cm és majd 6 kg. Halad az ideális fejlődési görbe mentén. Én egy kicsit féltem, - számomra hirtelen lett 6 kg. - hogy majd megint lekövérezik, de semmi ilyen nem történt. Egyébként meg nem is mondanám rá, hogy több a súlya, mint az ennyi idős babáknak általában. Szerintem formás és arányos. Roppant elfogult vagyok ám.
Szeret tornázni, a lábát nagyon tudja mozgatni, együtt a kettőt vagy külön külön. Csak úgy rúgkapál, kinyújtja, behajlítja a lábikóit. A kezeivel is kalimpál, de szerintem a lábával többet.
Most épp ott tart, hogy már nincs ökölbe szorítva a keze - jó mondjuk ezt egy ideje már nem csinálja - és nem mutat folyton fityiszt. Elkezdte vizsgálni az ujjait, hogy azok bizony mozognak és elmélyülten tanulmányozza őket.
De nem csak az ujjait nézni, hanem gyakorlatilag mindent. Ha kivisszük  konyhába vagy bent van a nappaliban és nincs a keze ügyében egy játék sem, akkor is elnézelődik. Megfigyel mindent. A lámpák és fényforrások a gyengéi, de nézi a fotókat a falon, ismerkedik a függönnyel és gyakorlatilag mindent megfigyel. A karácsonyfa most általános és nagy kedvenc, fényes is, világít is, csillog is.
Ő a csörgőkkel nem játszik. Megfogja, de még nem tudatosan és az nem is olyan vicces, mint ha mi forgatjuk.
Egyszer a védőnő mondta, hogy a kedvenc játékával lehet motiválni...Flórának nincs kedvenc játéka. Ami van, azt mindegyiket használja és ugyan arra a két dologra. Megtapogatja, próbálja megfogni és addig küzd amíg a szája elé nem keveredik az aktuális darab, amit aztán jól összenyálaz. Elég sok nyálat termel, amiből hol sok kicsi, hol egy nagy buborékot fúj.

Egészen jól kialakult napirendje van. Sétálni és fürdeni egyaránt szeret. Fürdés közben most már egyre többet és többet ficánkol. Nem sír, ha vizes lesz az arca, vagy belemegy a vízcsepp a szemébe. Az öltözést is megszokta, akkor veszti el hamarabb a türelmét, ha már fáradt. Szokott gagyarászni is, ugyan napjában csak egyszer vagy max. kétszer, de akkor hosszabb időn keresztül és mindenféle hangokat képes kiadni és látni rajta, hogy annyira de annyira akar beszélni. Próbálja mondani, néha elismétli ugyan azt többször, mert nem csak egy egy hangot mond, hanem mindenféle összetett dolgokat. Rám néz és "elmondja" ugyanazt többször én meg nem értem mit mond. Pedig úgy szeretném.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése