2014. november 6., csütörtök

lappang vagy nem lappang

Hivatalosan egy hónapja bölcsis, ennek kb. a felét itthon töltötte, hol azért, mert beteg volt, hol azért, mert szerda volt és nagyon fújt a szél - nekem nem volt kedvem menni - hol pedig hosszú hétvége volt és mivel szerdán nagyon fújt a szél, még hosszabb lett a hétvége.
Most viszont egy ideje járunk. A bejártánál megnézzük a babát, ami a bölcsőde címere, ha van egyáltalán ilyen, szóval megnézzük a piros cipős kislányt, aztán bemegyünk a pillangós ajtón, leülünk a piros kis székre és lecseréljük a kinti ruhát a bentire. (Nyilván csak a Flóra) Cipőcserénél szoktam felmérni az aznapi várható létszámot. Általában elég későn érkezünk, így ebből lehet előre kalkulálni, hogy ma hányan lesznek. Ha egy két cipő marad a kosárban, az ok, de most négy, öt pár várta a gazdáját hiába. Ez kicsit gyanús volt. Aztán mentünk kezet mosni, de nem volt ott a napocskás kéztörlő, jobban megnézve egyik jelnél sem volt törülköző. Volt helyette papírtörlő és a rideg, ajtóra kiragasztott valóság, amit voltam képes nem észrevenni, mikor bejöttünk még nagy lelkesen.
Pillangó csoportban skarlát van. Előző nap délután egy kisfiú megbetegedett és mivel mi későn megyünk, de korán eljövünk, erről az egészről nem volt tudomásunk. A kis cipők meg magányosodtak, mert inkább otthon fogták a csoporttársakat. Nem úgy tudatlan lelkesék. Mindezek ellenére én bevittem, mi több otthagytam és még ma is vittem Flocit bölcsibe. 2-8 napos lappangási idővel, tarthatom itthon is és vihetem be is, előzőleg napokig együtt játszottak. Ma 5-en voltak és  még mindig "csak" a kisfiú beteg, ma volt a 2. nap.
Kegyetlenség, vagy hideg, érzelem nélküli racionalitás, ha úgy gondolom, járjon inkább, mert minél többet megy, annál inkább megszokja, feloldódik, ellazul és önmaga lesz. Ha megbetegszik még mindig könnyen itthon tudok lenni vele most, mint később. Meglátjuk mi lesz. 

Ezt nem nézve, ugyanakkor tudtam, kb. mire vállalkozunk, mikor bölcsibe írattuk. Tehát, nyilván lesz hátránya is, mint pl. a betegségek, de Flóra láthatóan barátságosabb, beszédesebb és elevenebb lett. Ezt mind szerettem volna, még az elevent is. Nem szeretném, hogy anyámasszony katonája legyen és ha ez kell hozzá, hát ez van. Valamit valamiért. (most ide lelhet képzelni valami nagy nagy bölcsességet tartalmazó Coelho idézetet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése