2014. november 20., csütörtök

Puff Puff Puff

Flici rendületlenül jár a bölcsibe. Az utóbbi időben már gond nélkül indulunk el reggelente és az elmondások alapján jól is érzi magát. Eszik, alszik, iszik, nincs vele gond. Állítják. 
Viszont az eddig jó és kiszámítható anyagcserével rendelkező gyermekem ez irányú tevékenysége lelassult. Délutánonként faggatom a gondozókislányt -  az ő valamint a saját életkoromból adódóan ezt a szóhasználatot tartom helyesnek -  Flóra pelenkájának tartalmáról és kapok rendre negatív választ.
Ma a gondozónő volt egész napos, így őt zaklattam a szokásos kérdésemmel és olyan választ kaptam, ami némileg nem csengett egybe az előző napok jól evett, minden rendben volt vele sablon mondataival.
Nem, nem volt a pelenkájában semmi extra dolog, de mitől is lenne, hiszen tegnap is nagyon keveset evett.
He?
Akkor most eszik vagy nem?

Tudom, hogy a bölcsőde egyáltalán nem olyan, mintha itthon lenne és nincsenek is szerintem extra elvárásaim, nem járok percenként a gondozók nyakára, próbálok időjárásnak megfelelő, több váltás ruhát vinni. Nem jár a Flóra, ha folyik az orra, nem akadékoskodunk és próbáljuk betartani a bölcsis szabályokat, de nekem ne mondják azt, hogy jól evett, ha nem evett jól. (Mert nyilván mást adok neki, ha azt mondja a gondozó, hogy evett, jól evett, mindent megevett, mint ha azt, hogy nem evett. Igen, én ilyen szabálykövető elmebeteg vagyok, aki nem ad még 1x ebédet a gyerekének, ha azt mondják neki, hogy egyszer már evett. Viszont egy uzsonna nem fogja pótolni a kimaradt ebédet. Aztán az én jól fejlett, játszótérig elsétáló, vagy elmotorozó izmos, husi gyerekemből lesz egy zombi, csak azért, mert átvágnak a palánkon.) 

Tegnap a gondozó kislánytól meg kellett délután kérdeznem, miután láthatóan tele volt a gyerek pelenkája, hogy a nadrágján lévő folt, az most víz, mert leöntötte magát, vagy valami más.
(és magamban hozzátettem, hogy ha víz, akkor ebéd óta ott van? Minek is viszek tulajdonképpen váltó nadrágot és váltó pólót? )
Ha pedig kimennek a levegőre, miért törvényszerű, hogy becsípik gyerek nyakát, mikor felhúzzák a kabát cipzárját? Itthon meg úgy kell rákönyörögni a kabátot, mert fél, hogy megint megsértik a nyakát. (Nyilván ezt még nem kérdeztem meg, mert még "csak" most láttam másodszor.

Puff, puff, puff. és csatornázzák az egyik utcát a környéken, kialakítva ezzel olyan hajmeresztő forgalmi helyzeteket, amiket ritkán látok, raknak ki úgy mobil lámpákat, hogy azok elhelyezésén magam is megdöbbenek. Hajtanak be emberek egyirányú utcába, majd tolatnának ki onnan kétsávos főútra úgy, hogy én jövök mögötte. Továbbá gondolatolvasó sem vagyok és nem tudom kitalálni, ki merre megy, ha nem használja az irányjelzőjét és venyigével csapkodnám meg, azt, aki szentül hiszi, hogy beláthatatlan kereszteződésben parkolni szabad és illik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése