2015. február 7., szombat

A beszéd és másdolgok

Esténként nézegetjük a nagy Bogyó és Babócás könyvet,  Flóra a maga módján elmeséli a történeteket, megnevezi a szereplőket.Mindegyiknek tudja a nevét, csak fel kell ismerni, hogy a kuci az nála a kukac, ha többször elmondom, hogy az kukac, akkor egy idő után ő kukaci néven emlegeti. Mindenáron odateszi az i betűt. 
Rengeteg szót ismer, mondatokat mond, bölcsődéből hazafelé elmeséli mit csinált.  Nem kell bonyolult mondatokra gondolni, de nagy öröm nekünk, hogy már ilyet is mond. Fürdésnél úszósapkát raktunk a babájára, másnap már ő játszotta el ugyan azt és mondta, hogy uszisapsz baba. Végre nem azt mondja a pirosra, hogy pi, hanem rendesen kimondja.
Nagyon szeret rajzolni, ezért is örültem kedden reggel, mikor láttam, hogy a bölcsiben macikat színeznek délelőtt. Kíváncsian mentem érte délután, hogy na, hogy sikerült a rajza. Sok  kisgyerek erősen összefirkálta az előre nyomtatott macit, Flóra meg köröket rajzolt rá.
Alakul a háreme is. Építőkockákkal és vonatokkal is sokat játszik, ezért inkább a fiúkhoz csapódik, vagy a fiúk hozzá, ez még nem egyértelmű. A héten többször hallottam itthon a Vince és Máté neveket, majd pénteken már láttam is, hogy ők hárman együtt építkeznek.
Hozzuk visszük a bölcsi udvaráról a kavicsokat, este elhozzuk reggel visszaviszünk egyet, ha csak el nem felejtem.
 Jól alszik és egészen jól eszik a bölcsiben,bár a zellerfőzelék pénteken kifogott rajta. A nagy januári betegséghullám után az esti tejét felerősítjük mindenféle cseppekkel, a szokásos C és D vitamin mellé kap propoliszt és béres cseppet, meg köhögés csillapítót. Persze mindenből más más cseppszám szükséges, csodálom, hogy egyáltalán megissza, de gyanítom a nap végére már olyan fáradt, hogy jobban igényli a megszokott dolgokat, mintsem arra figyelne mit is iszik valójában.

Remélem kitart egy ideig a bölcsibe járás lendülete, mert nekem most úgy tűnik szeret menni és jól is érzi magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése