2013. január 9., szerda

Bárányfelhők, mert azok is jönnek mennek, mint a hetek

 1. A kölcsön hinta
Abban sem voltam biztos, hogy ilyen egyáltalán létezik, hát még abban, hogy szükségünk van e rá. Most meg rögtön két hintája is van a gyereknek. Az egyik kifejezetten babahinta, ülni még nem tudó és 12kg-t még el nem ért Flórának, a másik pedig már igazi hinta. Azt egyelőre eltettük arra az időre, ha már birtokában lesz a nevelgetett zsenink az ülés képességének.
 A mellékelt hinta két fokozaton ringat és ha úgy van kedvünk több, - ha jól számoltam - 5 különböző - klasszikus és modern dallamot játszik. Ennek feltétele 4 db kifejezetten nagy, durung elem. Elem nélkül  persze manuálisan működtethető minden funkciója, de a dallamos gyanítom nem ugyan azt az élményt nyújtja.
Hintáztattuk is a gyereket lelkesen, de az mégsem járja, hogy van egy menő hintánk és nincs benne elem, így elmentem venni durung elemet. A közelünkben lévő két bolt egyike sem tart D nagyságút, így egy 3. üzletben próbálkoztam Balázs segítségét kérve, mert mikor megláttam mennyibe fáj egy ilyen csomag elem, amiből nekünk kettő is kellett, biztosra akartam menni. Nehogy vegyek egy rossz fajtájút, aztán kidobok érte 2000 forintot. Szerencsére jót vettem és este kapcsoltuk is be a hintáztató berendezést.
Általános és néhol hangos volt a siker, de ez főleg a játszószőnyegről átszerelt nyúlnak volt köszönhető, aki elnyerte Flóra tetszését.
Viszont a gyerek nem vevő a komolyzenére. A Für Elise kezdő dallamára legörbült a szája  és vörösödni kezdett a feje, nem vártam meg a  hangos  sírást és pánikszerűen kikapcsoltam a zenét. Amivel azonban még próbálkozni fogunk, mert a zseninevelés szerves része a komolyzenében való jártasság :))))

Összességében a gyerek bírja a hintát, de nem gondolnám 100% -an, hogy a hintázó funkciója miatt.
2. Tekeredik Tekeredik
Előbb vagy utóbb reméljük fordulás lesz belőle. Főleg a pelenkázón csinálja, mert végre valahára észrevette, hogy van a szobájában díszcsík, amelyen felvonulnak a háztáji állatok. Bár csak partvonal mellől érdeklődnék a gyártónál, hogy melyik kultúrában honos háztájinak tekinteni és együtt nevelgetni az elefántot, a vízilovat, a tehenet és a malacot, a macskát meg a nyulat? Az utóbbiakkal semmi gond nincs, na de az első kettő? Állítólag a víziló öli meg a legtöbb embert Afrikában mivel tipor és harap, szóval erős túlzás háztájinak tekinteni, pedig a bordűr dobozásra ez van ráírva öles betűkkel. 
Eltértem a tárgytól.
Szóval Flóra kiszúrta a lényeket, főleg az elefánttal kokettál és próbálja megtalálni, ezért felvesz mindenféle nyakatekert formákat és közben kapálózik a lábaival.
A fondorlatos szülők aztán a maradék csíkkal körbetekerték a játszószőnyeg szélét, hogy ha ez motiválja a Flórát, akkor lássa minél nagyobb mennyiségben. A terv bejönni látszik, már amikor észre veszi az oldalt sorakozó állatkiállítást. Akkor ugyanis próbál fordulni. Erősen koncentrál, de még nem forog.


3. Játszószőnyeges praktikák
Eddig, ha hasra fektettük, 3 másodperc után nyöszörögni kezdett, jelezvén, hogy ezt nagyon-nagyon unja és oldjuk meg a számára szörnyű és kétségbeejtő helyzetet.Javítani lehetett a szintidőn, de látványos javulás nem volt. Aztán tegnap, kifigyelte a kedvencét, az elefántot és nem csak simán nézte, még mosolygott is és néhány percig el is szórakoztatta magát a látvánnyal.

A zörgős könyvvel is elvan, de messze nem olyan látványos a siker, mint a hullámos papírdarabbal.


Ma délután pedig kacagott, így, én még nem hallottam nevetni. Valamin hosszasan nevetgélt, vagy csak az tetszett neki, hogy ringatva van. Aztán persze sírva fakadt, mert ugyan álmos volt és fáradt, aludni önerőből természetesen nem akart.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése